Bodyshop: "Wij maken onze producten met liefde, zorg en aandacht. Met hoogwaardige natuurlijke maken we weldadige, werkzame producten waardoor jij lekker in je vel zit en er stralend uitziet. We streven voortdurend naar eerlijke handel, we testen nooit op dieren en al onze producten zijn 100% vegetarisch. We houden bij alles wat we doen rekening met mens, dier en milieu. Dus koop je bij ons, dan koop je beauty with heart. "
Producten: mooi & gezond: gezichtsverzorging, haarverzorging, hand- en voetverzorging, lichaamsverzorging, make-up, parfums
Producten/diensten, die voldoen aan criterium:
Keurmerken:
de Goede Gids
De Bodyshop is een twijfelgeval. Ooit werd de Bodyshop beroemd vanwege haar dierproefvrije cosmetica. Nu zijn dierproeven voor cosmetica wettelijk verboden en daarom is de Bodyshop niet beter dan het reguliere aanbod van cosmetica. De duurzame doelstellingen van de Bodyshop hebben echter ook mee bewogen en op haar website formuleert ze stevige doelen voor 2020. Alhoewel Rank-a-brand dit niet overtuigend genoeg vindt en de Bodyshop een D-label geef, vinden wij van de Goede Gids dat de Bodyshop voldoet aan het criterium ‘goed ondernemen’, met daarbij de oproep beter te communiceren over al behaalde prestaties.