Snoeptrommel voor cultuurliefhebbers

Snoeptrommel voor cultuurliefhebbersYeah…We are Public! Niet in de vorm van 'openbaar', maar letterlijk publiek. Als je lid wordt van We Are Public, krijg je een soort cultuur pas partout die toegang geeft tot theater, exposities, film, lezingen en tentoonstellingen in Amsterdam, Den Haag en meerdere steden in Brabant.

Positief geluid
Een mooie beleving is een blijvende herinnering. Daar kan geen hebbeding tegen op. Als je lid bent van We Are Public, kun je gratis of met grote korting naar meer dan honderd voorstellingen. Je geeft jezelf een snoeptrommel vol belevenissen en je helpt kwaliteitsprogramama's aan publiek. De oprichters Bas Morsch (grafisch vormgever) en Leon Caren (cultureel antropoloog) kennen elkaar uit de Amsterdamse muziek scene en deelden de mening dat de cultuur sector, na jaren van bezuinigingen, een positief geluid verdiende. Met We Are Public willen zij het verschil maken in het culturele landschap en cultuur binden aan nieuw publiek.

Publiek is nodig!

Bas: "Cultuur-aanbieders worden steeds afhankelijker van inkomsten uit kaartverkoop. In principe is daar niks mis mee, maar het gevaar bestaat dat er straks minder ruimte is voor jonge makers en artiesten die de grenzen opzoeken. Dat moeten we voorkomen, want cultuur heeft altijd publiek nodig, maar we moeten oppassen dat het vermaken van dat publiek het enige doel wordt. Cultuur moet ook de ruimte krijgen om te schuren, ontroeren en ontregelen, te inspireren en te verrassen".

Leon: "We hebben altijd een heel sterke overtuiging gehad dat er meer publiek is voor vooruitstrevende kunst en cultuur dan vaak wordt gedacht. Vanuit die overtuiging willen we zoveel mogelijk publiek mobiliseren voor de dingen die we mooi vinden.

Ruimte voor onbekend talent
En wat zit er in voor de cultuurbrengers? Mensen die lid zijn, gaan op cultureel avontuur en bezoeken ook een voorstelling van artiesten die ze niet kennen. Dat betekent dat cultuurinstelling kunnen rekenen op een toegewijde en loyale groep cultuurliefhebbers. En dat de stoelen gevuld zijn als dat steengoede, maar onbekende internationale theatergezelschap, een jonge dichter of getalenteerde dansgroep op het podium staat.

Een culturele bonbondoos
Een uitgebreide cultuurredactie is altijd op zoek naar die parels in theater, popzaal of bioscoop. Ze kennen de stad van binnen uit, weten wat goed is en wat de leden niet mogen missen. Grote, bekende namen, maar ook onbekende talenten komen voorbij. En dat is best smullen, want als je de website van We Are Public opent, open je een soort bonbon doos vol cultuurlekkers. Wat is er allemaal te zien en te beleven? En welke pikken we eruit? Vandaag, morgen, volgende week?






Marieke Veldema
Door: Marieke Veldema


Smullen maar

We Are Public-leden kunnen hun culturele hart ophalen in Amsterdam, Den Haag en Brabant. Hopelijk sluiten snel nieuwe steden aan. Voor €15 euro per maand heb je vrijwel gratis en onbeperkt toegang tot geselecteerde voorstellingen. Smullen maar! Op de website van We Are Public krijg je een mooie indruk wat er speelt.

Grootste cadeau voor de feestdagen
Ben je op zoek naar het grootste cadeau voor de feestdagen? Wat denk je van toegang tot 150 voorstellingen middels de We are public Giftcard? Dit abonnement voor 3 maanden kost nu slechts € 35. Hier kun je deze Giftcard bestellen.

Helemaal voor niets!
Ben je Goede klant, dan kun je kans maken op een We are public Giftcard. Kijk in je account hoe je in aanmerking kunt komen voor dit vrijblijvende abonnement voor 3 maanden.

Uitgelicht

Het is een fijne uitdaging om tussen het grote aanbod van We Are Public die ene voorstelling te vinden die wij niet willen missen. Deze is het geworden: Breaking Silence, een multimediale voorstelling over een verdwenen liefde. De reactie van de redacteur gaf de doorslag… "Op een verjaardag hoorde ik dat dit één van de mooiste voorstellingen is die degene met wie ik in de keuken stond te praten OOIT heeft gezien." (Maartje Wortel, redacteur literatuur)


Profiteren van eerlijke korting? Kijk hier!
< terug

Volg ons op

Goed is...

De Goede Gids toont de gegevens én het assortiment van (web)winkels, merken, horeca en dienstverleners, die goede producten of diensten bieden. En met 'goed' bedoelen we: goed voor het welzijn van mens, dier en onze aarde. Maar hoe beoordelen we goed precies? Hier lees je de criteria

Goed voor de aarde

De aankopen, die je doet bij bedrijven uit de Goede Gids zijn goed voor onze aarde. Het zijn bijvoorbeeld producten of diensten die rekening houden met energieverbruik, klimaat-neutraal geproduceerd zijn en/of 100% biologisch afbreekbaar zijn. Hier lees je de criteria

Goed voor mensen

De aankopen, die je doet bij bedrijven uit de Goede Gids zijn goed voor de mensen, die deze producten maken. Zoals producten die rekening houden met mensenrechten of fairtrade gecertificeerd zijn. Daarnaast zijn er ook producten die specifiek goed zijn voor jouw welzijn.
Hier lees je de criteria

Goed voor dieren

De aankopen, die je doet bij bedrijven uit de Goede Gids zijn gunstig voor dieren. Goed voor dieren zijn bijvoorbeeld producten of diensten die rekening houden met behoud van soorten, diervriendelijk tot stand komen en/of uit de biologische veehouderij komen. Hier lees je de criteria