Contact

Heb je naar aanleiding van de website vragen of opmerkingen, wil je ons tippen over nieuwe goede adressen of heb je kritiek?
Je kunt het allemaal kwijt door ons een bericht te sturen maar kijk eerst even hier rechts of het antwoord op je vragen al niet gegeven wordt.

De Goede Gids wordt uitgegeven door Artica projecten
Saxenburgerstraat 9-2
1054 KM Amsterdam
E. kantoor@degoedegids.nl
Kvk nr. 34167931


Naam: *
Email: *
Onderwerp: *
Bericht: *



Veelgestelde vragen

Vul in het invulveld linksboven wat of wie je zoekt. Na 2 letters verschijnt er een lijst met zoekwoorden om het zoeken te vergemakkelijken (let op: niet elk woord is opgenomen in de zoeklijst, dus typ sowieso je woord af). Klik op het vergrootglas. Je krijgt dan een landelijk resultaat. Vervolgens verfijn je je zoekresultaat door een plaatsnaam of postcode in te voeren of te selecteren op winkel/webshop/merk, bovenaan de lijst met zoekresultaten.

Wat kan ik zoeken?
Je kunt zoeken op een product, een productgroep, een dienst, een bedrijfsnaam of een merk. Ook vind je resultaten als je op beroepsgroep zoekt (bakker, slager, architect). Kijk anders ook even bij zoekwoorden of rubrieken.

Schrijfwijze
We hanteren de officiële Nederlandse spelling (blouse). Daarnaast kun je zoeken op de meer populaire spelling (bloes). Ook geven we zo veel mogelijk synoniemen (jeans als synoniem van spijkerbroek) en verschillende schrijfwijzes (t-shirt, tshirt).

Specialisatie
Kies bij voorkeur een productgroep in plaats van een specifiek product; dus gereedschap in plaats van hamer en fruit in plaats van appel. Bij de gevonden bedrijven kun je makkelijk het specifieke product vinden dat je zoekt.

Enkel of meervoud
Een zoekwoord is in het enkelvoud opgenomen (tenzij het altijd in een paar voorkomt zoals sokken). De rubrieken zijn veelal in het meervoud.
Om verschillende reden kun je geen zoekresultaat krijgen:

1) het artikel is (nog) niet te koop in een goede variant
2) het artikel is wel te koop in een goede variant, maar er is nog geen bedrijf opgenomen in de Goede Gids die het verkoopt.
3) het artikel is alleen maar te koop in een goede variant (2de hands artikelen)
4) je zoekt een te specifiek artikel (figuurzaag)
5) je zoekt in een plaats, waar het artikel niet te koop is

Bij zoekresultaten verschijnt
ad 1) hierover een informatieblok in de rechterkolom
ad 2) hierover een informatieblok in de rechterkolom
ad 3) hierover een informatieblok in de rechterkolom
ad 4) 'kies een bijpassend zoekwoord of rubriek voor meer resultaten'
ad 5) 'zoek landelijk voor meer resultaten'

Het kan natuurlijk ook een vergeten artikel zijn. Je kunt ons altijd mailen via het contactformulier links als je er zelf niet uitkomt. Dan gaan wij voor je op zoek en helpen we je verder.
Je kunt je hier aanmelden als Goede klant.
Als Goede klant ontvang je bij steeds meer Goede bedrijven speciale kortingen of extra's. Dus de 10 euro, die je jaarlijks betaalt als Goede klant heb je snel terugverdiend en daarna ga je alleen maar verdienen.

Maar bovenal krijg je de garantie van een kritische en onafhankelijke beoordeling of een bedrijf thuishoort in de Goede Gids. Ook geven we je objectieve informatie over tal van onderwerpen, zoals groene stroom, biologisch voedsel en eerlijk gemaakte kleding.
Door jouw tips, die je als Goede klant bij een bedrijf kunt achterlaten maak je anderen ook weer wijzer. Zo help je als Goede klant echt mee de wereld te verduurzamen.
Je kunt betalen via iDeal. Dit is vertrouwd, veilig en gemakkelijk. Als je internetbankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je hiervoor hoeft aan te melden.

Overschrijven
Als je echt niet via iDeal kunt betalen, maak dan een proefaccount voor 2 maanden aan en maak binnen deze 2 maanden € 10 op rekening NL27 INGB 0000 402666 t.n.v. Artica projecten. onder vermelding van je Goede klant nummer. We noteren dan een nieuwe einddatum in je account.
Ja, je kunt direct na inschrijven en eenmaal ingelogd gebruik maken van de aanbiedingen.
Je kunt heel simpel hier iemand anders voor een jaar lang Goede klant maken
Nee, je ontvangt twee weken vòòr de einddatum een mail met de vraag of je wilt verlengen. Als je dan niets doet, ben je automatisch Goede klant af. Wil je Goede klant blijven, dan betaal je weer € 10 via iDeal.
Als eerste moet je ingelogd zijn als Goede klant. Dat doe je hier.
1. Ben je eenmaal ingelogd, dan zie je bij de betreffende aanbieding een code, die je bij je bestelling in het bestelformulier van de webshop doorgeeft. Dan wordt automatisch de korting/aanbieding toegekend bij het afrekenen.
2. Soms maakt een bedrijf een aparte aanbieding voor Goede klanten, die je kunt benaderen via een speciale link. Deze link zie je alleen maar als je ingelogd bent. Hier kun je je bestelling doen, waarbij de aanbieding automatisch wordt toegekend.
3. Soms geeft een bedrijf een andere instructie, die je ziet als je ingelogd bent.
Elke aanbieding van een winkel, horecagelegenheid of dienstverlener gaat gepaard met een code. Deze code zie je als je ingelogd bent. Inloggen doe je hier.
De winkelier zal naar zijn code vragen. Heb je de code niet paraat, dan kun je met je smartphone de code altijd via de mobiele website van de Goede Gids opzoeken. Heb je geen smartphone, onthoud dan je wachtwoord, zodat je via het internet van de winkelier kunt inloggen.
Je kunt als Goede klant je ervaringen delen met andere bezoekers van deze site. Dus heb je een positieve ervaring met een product of een bedrijf, laat het anderen weten. Eenmaal ingelogd kun je je recensie schrijven bij het betreffende bedrijf, waar je het product hebt afgenomen of dat het heeft gemaakt. Ook dienstverleners kun je zo tippen.

Houd je tekst s.v.p. kort en bondig en check 'm altijd even op taal- en spelfouten. Je tip hoeft niet een en al jubel te zijn. Wees vooral eerlijk.
Heb je echt een negatieve ervaring, dan verzoeken we je eerst ons hierover een mail te sturen via het contactformulier links. We zullen eerst proberen je klacht met het betreffende bedrijf op te lossen.

Indien je een verkeerd e-mailadres hebt opgegeven graag het juiste e-mailadres zo spoedig mogelijk aan ons doorgeven via het contactformulier links. Nadat je van ons een mail hebt ontvangen dat je mailadres in de juiste is veranderd, ga je naar de login pagina. Klik vervolgens op 'wachtwoord vergeten' en vul je goede e-mailadres in. Je ontvangt een nieuw wachtwoord in je mailbox.
Je kunt je gegevens wijzigen door hier in te loggen. In je account is een link 'gegevens wijzigen'. Als je daarop klikt kun je al je gegevens wijzigen.
Op de pagina inloggen is een link 'wachtwoord vergeten'. Als je daar op klikt, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Je inlognaam is altijd je emailadres.
Het kan aan je browser liggen. De browsers die de site ondersteunen zijn
Mac:
Firefox 3 (+hoger)
Safari 3 (+hoger)

PC:
Internet Explorer 8 (+hoger)
Firefox 3 (+hoger)
Google chrome

Mocht het inloggen nog niet lukken neem dan contact met ons op.
Het kan zijn dat de e-mail met wachtwoord in je spambox terecht is gekomen. Check dus eerst s.v.p. je spambox. Als je daar onze email niet vindt, vraag dan een nieuw wachtwoord aan via de login pagina.
Ontvang je wederom geen mail met wachtwoord, klik dan op vraag 12 'Ik heb een verkeerd emailadres opgegeven' om je e-mailadres te checken.

Bedrijven, die vermeld worden in de Goede Gids voldoen aan deze voorwaarden.
De Goede Gids is niet afhankelijk van inkomsten van bedrijven. Dat is de beste waarborg voor objectiviteit. Elk bedrijf dat zich aanmeldt wordt gecontroleerd. We controleren aan de hand van informatie die wordt verstrekt op de website van het betreffende bedrijf. We gaan er van uit dat daar geen pertinente onwaarheden worden verkondigd. Extra alert zijn we wel bij vage teksten en vragen we het bedrijf om nadere onderbouwing van het beweerde.
Officiële keurmerken en beoordelingen van organisaties als Rank-a-brand geven daarnaast betrouwbare informatie. Deze worden ook vermeld bij de bedrijfsgegevens.
Daarboven vragen we de Nederlandse keurmerken 1 x per jaar de vermelde aanbieders te controleren.
Je kunt je opmerking of klacht indienen via het contactformulier links op deze pagina.
Is je vraag nog niet beantwoord, stel je vraag dan via het contactformulier links op deze pagina.


Goed is...

De Goede Gids toont de gegevens én het assortiment van (web)winkels, merken, horeca en dienstverleners, die goede producten of diensten bieden. En met 'goed' bedoelen we: goed voor het welzijn van mens, dier en onze aarde. Maar hoe beoordelen we goed precies? Hier lees je de criteria

Goed voor de aarde

De aankopen, die je doet bij bedrijven uit de Goede Gids zijn goed voor onze aarde. Het zijn bijvoorbeeld producten of diensten die rekening houden met energieverbruik, klimaat-neutraal geproduceerd zijn en/of 100% biologisch afbreekbaar zijn. Hier lees je de criteria

Goed voor mensen

De aankopen, die je doet bij bedrijven uit de Goede Gids zijn goed voor de mensen, die deze producten maken. Zoals producten die rekening houden met mensenrechten of fairtrade gecertificeerd zijn. Daarnaast zijn er ook producten die specifiek goed zijn voor jouw welzijn.
Hier lees je de criteria

Goed voor dieren

De aankopen, die je doet bij bedrijven uit de Goede Gids zijn gunstig voor dieren. Goed voor dieren zijn bijvoorbeeld producten of diensten die rekening houden met behoud van soorten, diervriendelijk tot stand komen en/of uit de biologische veehouderij komen. Hier lees je de criteria
Copyright | Disclaimer | Algemene voorwaarden